Intensive hold til bil og MC.

Hvordan:

De intensive hold laves i dagtimerne og primært på bestilling og i ferier. Vi kan lave hold ned til 2 elever, så har du en kammerat/veninde der også kan i dagtimerne, ja så kan i bestille jeres eget hold.

Et intensivt kursus starter normalt lørdag formiddag og fortsætter så hver dag til fredag. Så starter vi igen mandag og fortsætter til fredag. Altså de første 12 dage.

Programmet kan blive skubbet nogle dage, hvis der er køreprøver og andet der presser kalenderen. Forvent derfor du skal have en periode på 3 uger fri med mulighed for undervisning i tiden 08-15.

Lovkravet er mindst 14 undervisnings-dato'er og maks. 4 lektioner i teori og 2 i kørsel, minus banedagen hvor det er 4 + 4 lektioner. Efter de første 12 dage er den 13. dato glatbanen og køreprøvedagen d. 14. dag.
Forvent der skal køres flere dage end lovkravet da 90% af eleverne skal bruge mere end lovkravet. Er du rutineret eller godt øvet inden start kan du ofte klare dig fint med lovkravet på ialt 16 lektioner i trafikken.

Lovkravet til bil eller lovkravet mc er selvfølgeligt det samme som på et aftenhold. Se link til siderne og læs der også.

Et intensivtkursus er selvfølgeligt mest effektivt hvis eleven møder op frisk i dagtimerne, så vi laver ikke intensivtkurser om eftermiddagen-aftenen. Det er simplethen spild af tid og penge når man vil forsøge at køre job, børn, sport og familefødselsdage og fodboldkampe ved siden af holdet. Forsøger du det vil vi hellere bede dig om at komme på aftenholdet som en realistisk løsning.

Papirer:
Inden kursusstart er det nyttigt at du får en lægeattest til kørekort fra din læge. Den koster typisk 500-700 kr.
Den skal vi indlevere til Borgerservice. Hvis din læge indsender den elektronisk kan du bestille tid hos Borgerservice "Til kørekort" og så møde op med godkendelsen klar så vi kan booke teoriprøven sammen.
Hvis lægen ikke kan sende den elektronisk skal den printes ud og du tager den så med ved kursusstart. Den bliver så i løbet af et par dage godkendt ved Borgerservice så vi kan bestille prøve.

Førstehjælps-kurset:
Lovkravet er at kurset skal være gennemført inden vi booker selve køreprøven. Vi anbefaler derfor at du tager kurset umiddelbart inden du begynder på kørekortet. Se www.rodekors.dk som altid er meget seriøse.

Ventetid på prøver:
Der er skiftende ventetider på teori- og køreprøven. Normalt inden for 3-4 uger. Ofte kan der findes prøver tidligere uden for spidsbelasningsperioderne. Der er frit valg af by hvor man går op, så har man mulighed for transport kan der helt sikkert findes prøver lige efter Intensivkurset er færdigt. Køreprøven kan bestilles når teoriprøven er bestået.

Budget:
Bil-lovpakken er kr. 2500.- dyrere, så se udregningen under bil-kørekort.
Lægges der kr. 2500.- til bilver prisen så ialt kr. 22.415.-

Til motorcykel:
Lovpakken MC plus intensivprisen på 2500.- plus kørsel ved prøven og gebyr og lægeattest: kr. 15.970.-

Opstart: Ring Søren 41 96 42 42